3 Çocuklu Günlük Hayat

En çok gelen sorulardan biri “3 tane çocukla nasıl bas ediyorsun?” Oluyor. Haftada en az 3 kisi soruyor hatta bugün aynı isimli iki kişi birden mesaj gönderdi 5 dakika arayla 😄 Buraya da yazayım ki başka merak edenler olabilir. Ben onlarla baş etmiyorum arkadaşlar onlar benle ediyor😂 Cok çocuğu aynı anda büyütmek için tek çocuklu evlerden farklı bir askeri düzen gerekiyor her şeyden önce ve taaa en baştan beri. Düzenli uyku saatleri, yemek saatleri, banyo, oyun saatleri….gibi. (Bu eszamanlilik konusunu blogta yazmıştım vakti zamaninda)

Bunların dışında cocuksu kudurukluklar, simarikliklar için yapacak birşey yok. Onun önüne geçilmiyor. Buna dair en iyi çözümü çocuklar 1 buçuk yaşındayken 1.kata taşımakta bulduk, biz yandık komşular yanmasın bari diyerek 😂 Sinirlenmiyo muyum, bağırıp cagirmiyo muyum hiç,  pamuk gibi bi anne miyim? Hiç ilgisi yok.  Gün içinde kaç kez küsüp barışıyoruz belli değil. Daha önce farklı dönemlerde 2 kez psikolojik destek bile aldım (bunlar da blog da mevcut).

Ev işlerini nasil yetistirdigime gelince, benim için hayati konu yemektir. Kahvaltı, öğle,  akşam yemekleri, ara atistirmaliklar, bunlar kafamda tamamsa, mutfak temizse topluysa sorun yok demektir. Pırıl pırıl, tiptitiz, elinde toz bezi, süpürge, paspasla gezen biri değilim. Ölmeyecek kadar temizlik kafi. Unutmayın temizlik geçicidir. Diğer herşey kalıcı #hayatfelsefem ✌😂 (iyi ki annem internette yok 😆)

Buyuk temizligi hafta sonu esim evdeyken, hafta ici asgari ev işlerini de (yemek, çamaşır asmak, ütü,  kırıntıları supurmek gibi) çizgi film ve uyku saatlerine denk gelecek şekilde ayarlıyorum (sabah 1 saat, öğleden sonra 1 saat çizgi film hakları var. Örgülerimi akşam onlar yattıktan sonra yapıyorum, dinlenme ve terapi mahiyetinde 😉)

Bi de bol bol dışarı çıkıyoruz yürüyüşe. Evde ne kadar kudursalar da dışarı çıkmak çocukları hem daha iyi yoruyor hem sakinleştiriyor. Biz ebeveynler de en azından sinirlenmeden yorulmuş oluyoruz 👍

Herkese sevgiler, saygılar. Elindeki o toz bezini yavaşça yere bırak dostum 🔫😝

2 thoughts on “3 Çocuklu Günlük Hayat

Haydi sen de bir şey söyle :)