Filed under Anne Annenin Tarifine Muhtaçtır

Sağlıklı Cips Tarifi 

Sağlıklı Cips Tarifi 

#sagliklicips 1- Tam buğdaylı ya da kepekli bir paket lavaşı, 2- Önce şeritler halinde, 3- Sonra üçgen şeklinde kesiyoruz. 4- Bir bardaktan az zeytinyağı ve dilediğiniz baharatların karışımını kesilen parçaların üzerine döküp iyice karıştırıyoruz. 5- Isıtılmış fırına sürüp, 6- 150-170 derece arasında, üstü kızarana kadar pişirmeye bırakıyoruz. 7- İsterseniz yanına yoğurt, dereotu ve naneden oluşan … Okumaya devam et

PÜSÜR (TEMBEL) DOLMASI

Mutfaktan çıkamayanlarda bu hafta: PÜSÜR (tembel) DOLMASI Çocuklarınız dolmanın şekliyle ilgilenmiyor, hatta içlerini bosalttirip öyle yiyorsa o zaman saatlerce dolma doldurmak da neden a kardeşlerim, yoldaşlarım? İşte size hem besleyici hem pratik çakma dolma tarifi 😂🙈 Dolmada kullanilabilecek tüm sebzeleri (patlıcan, kabak, biber, lahana, domates, soğan, maydonoz kullandım ben) küp küp doğruyoruz. Yıkanmış bulgur ve … Okumaya devam et

BOMBASTIK KEK ILE PRATIK POGACA ;)

Instagramda tarifi cok sorulmustu, ancak yeri geldi. • Pogacanin orjinali ‘3-2-1 pogaca’ (3 kabartma tozu, 2 yumurta, 1 bardak yag, un, tuz) Ben biraz degistirip ‘2-2-yarim’ pogaca haline getirdim (2 kabartma tozu, 2 yumurta,yarim bardak yag, tam bugday unu) Bir de ben pogacanin icine harc koymak yerine, peyniri ezip dogranmis yesillikle birlikte basta hamurun icine … Okumaya devam et

Bağışıklık Güçlendirici Çorba

Bağışıklık Güçlendirici Çorba

Bu tarif sevgili amcamız Hasan Günel’in tavsiye ve çevirisiyle ulaştı elimize. Hemen paylaşmak istedim. Kaynak, Joel Fuhrman’in “Super Immunity” isimli kitabı.  Domates Çorbası 4 Kişilik: 3 bardak havuç suyu Domates Çeyrek bardak kurutulmuş domates 2 kereviz sapı (doğranmış) 1 küçük soğan (doğranmış) 1 Yeşil soğan (doğranmış) 3 diş sarımsak 1 tatlı kaşığı kekik 1 küçük … Okumaya devam et

Portakallı Bebe Kurabiyesi

Portakallı Bebe Kurabiyesi

Benim gibi tatlıya düşkün bebeleriniz ve abur cubur delisi bir kocanız varsa, bebeleri evdeki o tehlikeden uzak tutmak için hadi pamuk eller hamur yogurmaya! Efendim, bugünün kurabiyesi leziz olduğu kadar pratik olmasıyla da dikkatleri çekiyor. Bugün çocukları uykuya yatırır yatırmaz mutfağa kostum, iki çeşit yemeği ocağa koydum, sonra “Ellerim hamurun içindeyken uyanan olmasın noolur!” duaları … Okumaya devam et

KAYMAKLI TATLI

Bebelerime abur cubur yedirmem konusunda anlamsız bir muhalefet var çevremde. Tam anlamıyla bir mahalle baskısı! “Aaaaaaaa sen bunu yedirmiyo musuuuuuun? Niye kiiiiii? Yedir gitsin canııııım! Onlarınki de can!” şeklinde. Tatlı şeylere de ihtiyacı varmış bebelerin. Biz bile tatlı krizine giriyomusuz. Onlara yazık değil miymiş. Amaaaan ben de ne çok abartiyomusum caniiim. O kadar da takıntılı … Okumaya devam et

Bizim ‘Fikirdenk’ler Jüri Koltuğunda!

Bizim ‘Fikirdenk’ler Jüri Koltuğunda!

Fikirdenk‘in bu seferki #fikirdenklerdeniyor projesinde Hipp Türkiye yer alıyor. Deneyen fikirdenkler arasında biz de varız ve bu defaki deneme ürünümüz Hipp’in organik meyve püreleri. Çocuklarımın beslenmesinde, ilk ek gıdaya geçişimizden itibaren çok dikkatli bir anne olmaya çalıştım. Araştırdım, soruşturdum, bilenlere danıştım, yeri geldi tarif uydurdum. Hatta bu tarifleri bloğumda paylaşıyorum. Biz yetişkinler kendi iştahımız söz konusu … Okumaya devam et

Havuçlu Cevizli Bebek Keki

Havuçlu Cevizli Bebek Keki

2 yumurta 1 çay bardağı yoğurt Yarım çay bardağı fındık yağı (ya da tereyağı/zeytinyağı da olur) 2 çorba kaşığı çekilmiş  fındık + ceviz + badem 1 küçük boy havuç rendesi 1 çay bardağı irmik Kabartma tozu Un (karışım tahin kıvamına gelene kadar)

Kaymaklı, Yoğurtlu Havuç Çorbası

1 tatlı kaşığı tereyağı 1 Havuç rendesi 2 kaşık irmik 1 kaşık tam buğday unu 4-5 kaşık (ya da isteğe göre) tel şehriye 3-4 kaşık yoğurt (ben keçi yoğurdu kullandım) 1 yumurta sarısı Biraz nane Ev kaymağı (Kaynattığım sütlerin kaymaklarını bir kavanozda biriktirip buzluğa atıyorum. Aslında buna tereyağı yapmayı denemek için başlamıştım. Ama tereyağı yapımı … Okumaya devam et

KIRMIZI ERİKLİ ISLAK KEK (Bebek Keki)

2 yumurta 1 bardak keçi sütü Yarım bardaktan daha az fındık yağı 1 kahve fincanı irmik Yarım fincan keçi boynuzu tozu 1 çorba kaşığı dövülmüş fındık içi 1 çay kaşığı tarçın 3 kırmızı erik (küp küp doğranmış, kabuguyla) 1 fincan su kabartma tozu (ya da karbonat) Alabildiğince tam buğday unu 1 bardak pekmez (pistikten sonra … Okumaya devam et

MERDİVEN ALTI PİŞİK KREMİ ÜRETİMİ

MERDİVEN ALTI PİŞİK KREMİ ÜRETİMİ

Bebekler yeni doğduğunda kayınvalidem Antalya’dan halis muhlis dopdoğal bir zeytinyağı getirmişti, sırf bebelerin poposu için. Evet evet poposu için, pişik önleyici olarak yani. Zeytinyağının bu işe iyi geldiğini bilmeyen yoktur. Ama bizim bebekli hayatımız öyle pek normal seyretmediği, yapmamız gereken işleri azami gayretle asgari düzeyde ancak yapabilmemiz sebebiyle, öyle popoya özel yağlar filan sürmeye pek … Okumaya devam et

‘Keçi Boynuzu Tozu’lu Bebek Keki (Başka İsim Bulamadım :) )

‘Keçi Boynuzu Tozu’lu Bebek Keki (Başka İsim Bulamadım :) )

Keçi boynuzu tozunu kek ve pastalarda şekere alternatif olarak kullanabileceğimizi okumuştum bir yerlerden. Sırf bu yüzden bebeklerim için aldım ve merakla yapmaya koyuldum keki. Böyle bir tarif de yoktu elimde, uydurdum uydurdum koydum içine birşeyler. Onda mesele yok da, keçi boynuzu tozunu ne kadar koyacağımı bilmiyordum… Yarım çay bardağı ekledim, çırptım, tadına baktım, azsa biraz … Okumaya devam et

“Bebeler Yesin, Analar Gülsün Diye” Kampanyası

Küçük bebeği olan her evde muuuhakkkkaaak şu krizlerden biri vardır: “Ayyy hiçbişey yemiyo bu oğlan!”, “Bugün ne pişirsem onlara?”, “Bak gene beğenmedi yaptığımı zilliiii!”, “Devamlı abur cubur olmaz ki ama aaaaaaa!”…. Bebeklerim olana kadar şu klasik ev hanımı stresi ‘Bugün ne yemek pişirsem acep???” derdine pek düşmedim. Birşeyler bulup buluştururdum illaki. Zaten mutfaktan çıkmazdım desek … Okumaya devam et

Fırında Karnıbahar ve Kabağın Dansı :p

Hergün “Bebeklere bugün ne pişirsem????” hatta bir gece önceden “Bebeklere yarın ne pişirsem???????” stresinden kurdeşen dökücem yemin ederim! Yaptığımı beğenirler mi, yerler mi, yemezlerse yedek planım ve yemeğim ne olacak? Bütün bunları düşünürken bi bakmışsın insan ister istemez yemek uydurukçusu oluveriyo… Elimde kabak ve karnıbahardan başka bişey yoktu o gün. Böyle bişey uydurdum işte. Ama … Okumaya devam et

Havuçlu Peynirli Omlet

Bunu da “Offf bugün yumurtayı ne kılıklara soksam da yedirsem??!” diye düşündüğüm bir gün buldum. Olur mu ki acep dedim, bebelerimi deneme tahtası yaptım mecburen. Olmak ne kelime, haaariiikaaa oldu! Hatta takip eden günlerde bıkana kadar kendime bundan pişirdim. (Şu an bile canım çektiğine göre henüz bıkmamışım) 😛 İşte tarif; 1 tatlı kaşığı terayağı 1 … Okumaya devam et