OYLE DEMEYIN, BU DA BI DERT SONUCTA

Bunun 3 bebeyle, 1 aradayla filan hic ilgisi yok ama canima tak eden su seyi anlatmam lazim artik yeter aaaa!
Simdi ben su olaya sinir oluyorum:  Herhangi biri var yaninda (anan, bacin, kocan, kankin, komsun hic farketmez), ikiniz de biseylerle mesgulsunuz, oradan oraya kimil kimil kipirdayip kosturup duruyosunuz diyelim, himmmm mesela mutfakta, birbirinizin yuzune bile bakmadan gayri ihtiyari konusuyosunuz zaten, e ise odaklanmissiniz cunku. Yanindaki bisey soyluyo sana, sen anlamiyosun (araya cesmeden akan suyun sesi karisiyo, yoldan gecen kamyonun duduguuu karisiyo, duduklu tencerenin pislamasi karisiyo misal). “Hiii??” diyosun. Tekrar soylesin diye bekliyosun. O ise naapiyo, tek bi kelime soyluyo sana; “kasik” mesela. Bazen de ikilenerek soyleniyo o “kasik kasik…” Eeee yani?? Nooolmus kasiga? “Kasiklar nerde?”mi diyosun, “Ayyy tencereyi karistirirken kasik icine dustuuu!” mu diyosun, “Dort dene kasik olsa da surda bi sakkidi sakkidi iki donseydim bak canim cekti!” mi diyosun hemserim derdin ne senin? Niye ortaya bi kelime atip kalan bosluklari benim doldurmami istiyosun? Ben senin dedigini duymayip kocaman bir “HIIIIII???” demisim sana. Sen niye cumleyi basa sarmak yerine ozneyi sunuyosun bana sadece? Hadi diyelim senin soyledigin cumlenin tamamini degil de, icinden bir kelimeyi duymadigimi varsayiyor olabilirsin. Evet mantikli. Ama nerden biliyosun sen benim cumledeki “kasik” kelimesini duymadigimi? Belki ben cumlenin oznesini degil yuklemini duymadim, efendime soyliyim, tumlecini duymadim, belirtili isim tamlamasini, zarfini, edatini duymadim? Iyelik ekini duymadim belki yahuuu ostaki borumun kahyasi misin?
Bunlar detay gibi gorunse de onemli seyler arkadaslar. Lutfen biri size kurdugunuz cumlenin ardindan bi hiiiiii? diyosa lutfen usenmeyip basa sariverin. Tek kelimeyle ozetlemeyin. Tesekkurler.

4 thoughts on “OYLE DEMEYIN, BU DA BI DERT SONUCTA

  1. Ne çok laf uzuyor bu gereksiz hal yüzünden bizde de 😲 sonrasında “anlamadım ne dedin” deyince” bişey yok” geliyorya bazen…😠 durumu ta başından alıyorsun. .. ne dediğini duymadım musluk açıktı sonra hı dedim sen bişey dedin yine anlamadım şimdi niye bişey yok diyorsun. Duymamamis olamaz miyim. Şimdi bu durumda…. bidi bidi bidi. ..
    bir de üstüne kusmeler falan geliyor Ohhh. ..
    lafı başından alıyoruz arkadaş. . Herkes okusun yazıyı. . Bugün bende yazdım iletişim üzerine. Güzel bir tesadüf oldu. Sevgiyle ve gülümseyerek takipteyiz😊

  2. Yüksek perdeden güldüm okurken, süper tespit, süper özet. Ben de çok muzdaribim. Eşim özne kullanmayı bıraktı yıllar önce. Son zamanlarda yüklemde çok azaldı 😦 belirtisiz nesneyle hayata tutunmaya çalışıyoruz.

    • Ben de yine eşimden muzdarip olduğum bir an yazıverdim bunu. Sadece kendi eşime çemkirmeyeyim, böyle olan tüm eşler aynı çemkirişten nasibini alsın diye 😀

Haydi sen de bir şey söyle :)

