UYKU İCİN DÜZEN, DÜZEN İCİN UYKU

Uykuyla ilgili cok soru aliyorum. Hicbir zaman sorunsuz, muhtesem bi donemimiz olmadi (birden fazla cocugun ayni anda sorunsuz olma ihtimali epey dusuk). Ama belli bi cizgide, belli bir duzenin cizgileri icinde olmaya gayret ettik hep. Anahtar kelime ‘duzen’. Cok cocuklular icin ikinci anahtar kelime ise ‘eszamanlilik’. Normalde sabah uyanma saati 7 ile 7.40 arasinda degisiyor. Biri uyaninca kardeslerini de uyandiriyor. Bu sabah Egemen 6 da uyanip oyuncaklarinin yanina gitmis (ben gormedim, babasi soyledi. O da mudahale etmedigi icin firca yedi sonra). 6Bucuk civari Gulce muhtemelen su icmek icin uyanip Egemenin ayakta oldugunu gorunce yaygarayi basti. Bertug ise uyuyordu hala. Ikisini de toplayip yataklarina geri goturdum. ‘Uyanma saati daha gelmedi, yataktan cikmak yok’. Isyanlar, feryatlar oldu ama kararli bir annenin onunde hic bir cocuk duramaz, o zaman ucuncu anahtar kelime ne: ‘kararlilik’. Sirf cok erken kalkmaya alismasinlar diye yataga geri biraktim ve yeniden dalmalari zaman aldi. 8 bucukta uyandilar bu yuzden, bu da bizim icin cok gec bi saat. Ogle uykusunu etkileyebilir. Ama demokrasilerde careler tukenmez,  kahvaltidan sonra yurume mesafesinde ama cok cok da yakin olmayan avm ye yuruttum onlari. Simdi sadece 1 saatlik sapmayla ogle uykusu icin yataktalar. Bu yaslardaki cocuklarda enn fazla 1,5-2 saatlik sapmalar tolere edilebilir. Genel sistem su olmali: uykun mu geldi hadi yat, gelmediyse yatma, istedigin zaman yat/kalk yok. Sistem var, duzen var. Bu sayede biyolojik saat ve ritm var. Tekrar ediyorum, yine de mucize beklemeyin, insanla ilgili hic bir sey tikir tikir calisir degildir. Ama duzeni korumak ortalamada cok is gorur 😉 #uykuegitimi #sart

image

One thought on “UYKU İCİN DÜZEN, DÜZEN İCİN UYKU

Haydi sen de bir şey söyle :)

