TEMİZLİĞE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISI: “TEMİZLİK DİNDEN İMANDAN ÇIKARIR!”

Birilerine döküp rahatlamam lazım yoksa ya çatlıycam, ya birilerine çatıcam. Zaten balkona top kaçıran sitenin bebelerine epey bi çemkirdim sabahtan beri, “Kale arkası top toplayıcınız mıyım ulen sizin!” diye. Bi olaya daha karışırsam adım mahallenin delisine çıkabilir (çıkmadıysa hala?).

temizlikYahu arkadaşlar, bir kadının hayata geliş amacı, yaşama sevinci, en keyifli uğraşısı, yegane hobisi TEMİZLİK YAPMAK olabilir mi ya??? Ben mi temizlik meraklısı üst komşulara denk geliyorum hep, yoksa ben pasağın önde gideniyim de ondan mı bu kadar yadırgıyorum bu durumu bilmiyorum. Arkadaş, hergün hergün hergün hergün hergün temizlik var üst katta. Nadiren birgün hiç ses gelmezse, temizlik yapılmazsa ciddi ciddi hayatından endişe duyuyorum komşumun, “Acaba kalp krizi falan geçirdi de yere yığılıp kaldı mı ki, bugün hiç temizlik aktivitesi yapmadı, eyvaahhh hiç hayra alamet değil!!!!” gibi vesveselere kapılıp cidden endişeleniyorum, polisi, ambulansı falan arayasım geliyor, durum bu raddede.

Şimdi soruyorum ey insanlar. Temizlik nedir bi ev halkı için? Nedir yani, ne demektir? Benim anladığım; evin kirlendiğini hissettiğin zaman (hatta bazen birşeylerin evi götürmesi seviyesi de olabiliyor bu ama o kadar ayrıntıya girmeyelim biz. Öhöm ne diyoruk,) kalkıp o evi, yaşama amacına uygun bir ortam -ya da daha yaşanılası bi yer- haline getirme işlemidir. Yani diğer amaçlar için gerekli bir ‘Araç’tır diyebiliriz. Ben böyle biliyorum, yanlış mıyım acaba? Benim evim kirlendiği zaman “Öff daha geçen gün temizlemedik mi,gene mi kirlendi? Hay bin kunduz! Neyse hadi kalk bakalım madem….” filan diyip yaptığım bir şey bu. Canımız istemese de mecbur olduğumuzun bilincinde olup hallettiğimiz, bir sonraki sefere kadar rafa kaldırdığımız bir görev. Temizlikten cidden zevk alan, güne “Ohhhh ne güzel bir gün, mis gibi temizlik yapılır vallahiiii” diye başlayan, geceyi “Ayy bugün de yeteri kadar temizlik yapamadım sanki, bugünü eksik yaşadım, çakralarım da açılmadı :/” diye kapatan bi insan evladı var mıdır acaba?? (Aranızda varsa bi ortaya çıksın nolur, incelemeye almak istiyorum)

Evet öyle bir insan var yeryüzünde. Ve o benim üst katımda oturuyor. Bütün enerjisi ve dinamizmi ile ,varoluş amacı olan ev temizliğinden arta kalan minik zaman dilimlerinde belki biraz uyuyan, biraz da kızına “Çişin var mı kızım/ yemeğini masaya bıraktım yersin/yere kırıntı dökme daha yeni sildim…” filan gibi cümleler kuran, bu kısa molalar bittiğinde de görevine büyük bir aşkla bağlı, hazır ve nazır bir temizlik neferi. Her gün (niyeyse ama niyeyse niyeyse!) koca koca dolapları, koltukları, bilumum büyük hacim ve kütleli eşyaları kaydıra kaydıra temizlik yapan, gece 12 de balkon yıkayıp, 1,5’ta çamaşır makinesi çalıştıran, tüm bunları yaparken evinin muazzam bir ses geçirmez yalıtıma sahip olduğu sanrısı içinde, takunyalarını tıklata tıklata tepemde bütün gün odadan odaya maraton koşan kadın, kadınlar, kadınlarımız…

Şu anda balkondan aşağı sarkıtıp bıraktığı halıları atletik bir sıçrayışla yakalayıp yere çalasım var ama doğacak ekstra su tüketimi için doğaya, o halıların huşû ile bir dahiiii yıkanması işleminin, uyuyan bebelerimin odasının üstündeki balkonda gerçekleşecek olmasından dolayı kendime acıdığımdan yapmıyorum.

Söyleyeceklerim bu kadar.

15 thoughts on “TEMİZLİĞE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISI: “TEMİZLİK DİNDEN İMANDAN ÇIKARIR!”

  1. 🙂 ay çok güldüm yine.. valla temizlik senin gibi benim için de bir araç.. dürtmedikçe bişiyler pek yapasım gelmez.. hastalık derecesinde olanlara bende kılın.. ya arkadaş o tozunda yaşamaya hakkı var dimi ama.. bırak 3 günlük ömründe mutlu olsun 🙂
    sevgiler..

  2. Oy oy yarama tuz bastin ya…Benim ust komsular daha karga kahvaltisini etmeden kim daha once elektrik supurgesi calistiracak diye yarışıyolar…hayir bilmiyorum olimpiyatlarda böyle bi dal mi var ya da yil sonunda madalya takiliyo da benim mi haberim yok diye kederlerdeyim arkadaş 😦

  3. Ay aynından benim tepemde de var. Anlaşılır gibi değil. Nasıl güzel anlatmışsın eline sağlık 🙂
    Ömür biter temizlik bitmez, hem toz ahşabı korur bikere 😀

  4. Bizim üst komşuda öyle, belki de ilahi denge icabı, temizlik yapmayı hatırlatsın diye denk geliyordur bunlar diye düşünüyorum. Gerçi ben pek umursamıyorum hatırlatmaları 😀 Ama gözleri mi dönüyor nedir, hiç düşünmüyorlar ben milletin evine mi atıyorum tozumu, altta çamaşır mı var diye. Benim evim temiz olsun, nolursa olsun kafasındalar sanki. Bu da bende, bir nebze olsun, onu o kullanılmış temizlik beziyle boydan boya silme isteği uyandırıyor. 🙂

  5. canim ya sen yaz ben okuyayim ne olur bosver isleri sen yaz da yaz.Bayiliyorum sana. evet o hastalardan ben de iki tanesini duydum . biri misafiri gittikten sonra tum evi akil almaz sekilde dezenfekte ediyordu digeri de annemin komsusu her gun gece yarisina kadar temizlik yapiyordu evde. Yazik onlara hastalik kizim bu!

Haydi sen de bir şey söyle :)

