Portakallı Bebe Kurabiyesi

image

Benim gibi tatlıya düşkün bebeleriniz ve abur cubur delisi bir kocanız varsa, bebeleri evdeki o tehlikeden uzak tutmak için hadi pamuk eller hamur yogurmaya!

Efendim, bugünün kurabiyesi leziz olduğu kadar pratik olmasıyla da dikkatleri çekiyor. Bugün çocukları uykuya yatırır yatırmaz mutfağa kostum, iki çeşit yemeği ocağa koydum, sonra “Ellerim hamurun içindeyken uyanan olmasın noolur!” duaları eşliğinde kurabiyeyi yapıp fırına verdim. Aaa bi baktım toplam 45 dk geçmiş sadece. Bunun en fazla 10 dakikasını kurabiye aldı.

Buyrun:

Bir portakalın kabuğunu rendeliyor ve suyunu sıkıyoruz. Bunları yogurma kabına alıyoruz. Daha sonra; iki yumurta sarısı, 1 kahve fincanı kadar kuru üzüm, 5-6 tatlı kaşığı çekilmiş fındık, 1 çay bardağı sıvı yağ* (ben fındık yağı kullanıyorum), 1 paket kabartma tozu, alabildiğine tam bugday ve beyaz un karışımı veeeee SADECE 1,5 çorba kaşığı şekeri** de bu kaba ilave ediyoruz. Hepsini yoğurup yaglanmis tepsiye (ya da fırın kağıdı daha harika bir fikir, onu icad edenden Allah razı olsun) dizip, 170 derece fırında 30-35 dk pişiriyoruz. Hepsi bu. Afiyetler olsun bıcırıklara. (Haaa sadece onlara değil, siz de yiyin, müthiş olmuş!) 😉

* Tarifte bir paket margarin vardı, pek tabiki koymadım. Kendimize yaptığım hamur işlerine de asla koymam zaten. Biiirr paket yahu biiiirrrr pakeett! Bu insanlar çıldırmış olmalı! Lütfen siz de koymayın, bakın ölümü görün!(Ya da koyarsanız, benim sizin ölünüzü görme ihtimalim daha yüksek, haberiniz olsun. Şimdi bu artistlikten sonra hepinizden önce ölürsem çok rezil olucam yalnız :P)

** Çok daha küçüklerken şeker koymuyorduk biliyorsunuz. Onun yerine pekmez koyulan tarifler de var ama yakın zamanda pekmezin pismemesi gerektiği bilgisini edindik. Pekmezin pişirilmediği Pekmezli ıslak bebek keki revaçta idi bizim evde bu yüzden. Ama 2 yaşı geçtikleri için küçücük bir kaçamak yapıp 1,5 kasık şeker ilave ettim bugün bu tarife. Siz hiç koymayabilirsiniz.

Haydi sen de bir şey söyle :)

