KAYMAKLI TATLI

Bebelerime abur cubur yedirmem konusunda anlamsız bir muhalefet var çevremde. Tam anlamıyla bir mahalle baskısı! “Aaaaaaaa sen bunu yedirmiyo musuuuuuun? Niye kiiiiii? Yedir gitsin canııııım! Onlarınki de can!” şeklinde. Tatlı şeylere de ihtiyacı varmış bebelerin. Biz bile tatlı krizine giriyomusuz. Onlara yazık değil miymiş. Amaaaan ben de ne çok abartiyomusum caniiim. O kadar da takıntılı olmamalıymisim. Zaten büyüyünce engel olamayacakmisim. E o zaman verelim ellerine bi sigara, bi kadeh biseyler, nasılsa büyüyünce böyle şeylere de bulaşırlar. Şimdiden alışsınlar yavaştan.
Yok arkadaşım yok. Böyle şeylere ihtiyacı yok hiçbir bünyenin. Hem abur ve de cubur vermiyorum diye, tatlı biseyler yemediklerini de nerden çıkardın? 2 dakikada kendim yaparım ben o tatlıyı. Hem de âlâsını yaparım. E gelin siz de yapın…

  • 1 dilim ekmek (şimdi buraya tam bugday yazicam o muhalefetgillere alay malzemesi çıkacak)
  • 1 muz (Yoksa dert değil, olmasa da olur, ya da başka bir meyve kullanabilirsiniz)
  • 1-2 yemek kaşığı süt kaymağı (Bizim eve haftada ortalama 12-15 kilo süt giriyor. Sütü kaynattiktan sonra kaymağını kaşıkla üstten alıp bir kavanoza koyuyorum ve buzluga kaldırıyorum. Her seferinde bunu yapıp biriktiriyorum kaymaklari. Sonra o kavanozlari sırayla indirip kullanıyorum.)
  • 1-2 yemek kaşığı bal
  • Çekilmiş findik, ceviz
  • Biraz süt

Ekmeği tabağın içine koyup üstüne biraz süt dökerek islatiyorum ve muzla ikisini çatalla eziyorum. Kaymağı ve balı ekleyip biraz cirpiyorum. Krema kıvamında olacak tatlı. Findik ve cevizi de isterseniz ister içine karıştırın, isterseniz üstünü süslemede kullanın.
Bu kadar. Bomba bir ara öğün. Yalnız uykuya yakın bir saatte yedirmemenizi tavsiye ederim. Kahvaltıda ya da öğle uykusu sonrası bir ara öğünde harika olur. Çocukların iştahsız dönemlerinde de hayır diyemeyecekleri bir kurtarıcı. “Çocuğa tatlı biseyler ver yazık, hep otlamasinlar, mutlu olsunlar” diyenlere selam olsun 🙂 Tatlının gorselini de ekleyecektim ama izdiham yaşanıp 60 saniyede bitirildiği için fotoğraf çekemedim 🙂

NOT: Bu tariflerdeki miktarların 3 bebe için olduğunu unutmayınız ^_^

9 thoughts on “KAYMAKLI TATLI

  1. Bloğunuzu yeni keşfettim.Yazılarınızı kah gülerek kah gözlerim dolarak okuyorum.Ben de 10 aylık bir oğlan annesiyim ve sizden sonra yakınmalarımdan utanır oldum:) Allah size sabır ve kuvvet bebeklerinize sağlıklı mutlu bir ömür nasip etsin.

  2. merhaba. blogunuzu yeni keşfetmiş sayılırım baştann sona doğru okudum kah ağladım kah güldüm. Rabbim size peygamber sabrı vermiş gerçekten. ay o bebeler doğduğu zaman bulsaydım blogunuzu. mardindeydim ben o zamanlar şimdi istanbuldayım. benimde 1.5 yaşında kızım var işitme engelli bir anneyim halimden utandım azıcık. Rabbim bağışlasın yaramazusları öpüyorum 🙂

    • Merhabalar, atlanmış bi yorum kusura bakmayın 😦 Çok çok teşekkür ediyorum, siz de zor bir şeyle sınanan bir annesiniz, çocuk sayısı önemli değil.Allah hepimizin yavrularını bağışlasın, sevgiler… 🙂

  3. merhabalar , 1 haftadır baştan bugüne sitenizi okudum. Öncelikle Allah çocuklarınızla birlikte mutlu, sağlıklı bir ömür diliyorum. İşiniz çok zor ama katlanılmayacak gibi de değil… Allah size böyle güzellikler nasip etmiş…. Allah benim gibi olmayanlara da tattırsın…. Çocuklarınıza paketteki hazır gıdaları yedirtmediğiniz için kutluyorum. Sizi sonuna kadar destekliyorum. Şimdi size vereceğim linkteki tarifleri incelerseniz size ve çcuklarınıza uygun tarifler bulabilirsiniz…Eşinizle, çocuklarınızla bir ömür boyu güzellikler diliyorum… Sevgiyle…..

Haydi sen de bir şey söyle :)

