MAKİNELERİN İNSANLIĞI ELE GEÇİRDİĞİ O AN!

Çocuklarımın çamaşır makinesi aşkından çok çektim arkadaşlar çok!

Önceki evimizde, çamaşır makinesini antrede, onun için özel olarak bırakılmış yere koymuştuk mecburen, apartmandaki diğer herkes gibi. Banyo, makinenin konulması için müsait değildi çünkü. Ah işte ben bu mimariyi böyle yapan adamların kulaklarını ne çınlattım, ne çınlattım aylar boyu!

IMG_20121004_222218Bebelerim bacaksızlıktan, biraz ayaklanıp makinenin düğmelerine yetişecek bacaklılığa eriştiğinden beri hayatım zindan oldu! Düşünün; evde üç adet -bol kirlisinden- bebek ve o bebenin her türlü kusmuğuna, pisliğine, yemek artığına, bilmem daha nesine (?) maruz kalan bir anne var. Bu evde günde kaç posta yıkanacak çamaşır çıktığın gelinı siz hayal edin.

Ama ger gör ki, bırakın günde bir iki posta çamaşır yıkamayı, ben haftanın sadece bir (şansım varsa iki) günü çamaşır makinesi çalıştırabilecek hale gelmiştim! Dolup taşan kirli sepetleri mi dersiniz, tükenen kıyafetler mi…

Ne zaman makine çalıştırsam anında başındalar. Biri düğmeleri çevirir, biri deterjan gözünü çeker asılır, diğeri makinenin kapağını açar kapatır… (Yeni evleneceklere not: ÇOCUK KİLİDİ OLMAYAN HİÇBİRŞEY ALMAYIN ARKADAŞLAR EVİNİZE. HATTA MÜMKÜNSE KOLTUK, HALI, MASA, SANDALYE GİBİ ŞEYLER BİLE ÇOCUK KİLİTLİ OLSUN!) Bir keresinde yıkamak üzere makinenin içine çamaşır yerleştirmiştim de çalıştırmak üzere uygun zamanı kolluyordum. Sen git 90 derecelik bir programı ayarlayıp başlat makineyi! Allahtan erken farkedip suçüstü yaptım da olası bir rezilliği önlemiş oldum şans eseri…

Uyanıklarken ve ortalıklarda cirit atarlarken böyle bir şansım yoktu, anladım ama uyurken de yok ki arkadaşım?! Makine, çocukların yattığı iki odanın tam ortasında (o zamanlar ayrı iki odada yatıyorlardı). En ufak çıtırtıdan uyanan çocukların arasında nasıl çamaşır makinesi çalıştırayım ki? İntihar bu! :\

IMG_20121026_103934

Ben de ya oyun alanına bıraktığım anları ya da dışarı gezmeye gittiğimiz zamanları kollar oldum. Hatta bazen eşime “Hadi çocukları gezmeye çıkaralım, bir sürü çamaşır birikti, makineyi açmam lazım” derdim. 🙂

Sonra ne olurdu biliyor musunuz, ben 10 çıkışımızın 7’sinde, dışarı çıkma anındaki o hengameli hazırlık telaşında MAKİNEYİ ÇALIŞTIRMAYI UNUTURDUM!!! 🙂

Çaresizlik, unutkanlık yaptığı kadar, adamın zekasını da geliştiyor, ben bunu sizinle olan 2 yıllık hayatımda çok iyi anladım. Madem size dokundurmadan bu makineyi çalıştırmanın bir yolu yok, o zaman ben de, siz dokunsanız bile bir şey yapamayacağınız bir çözüm bulmalıydım: MANUEL BİR ÇOCUK KİLİDİ. Aradım taradım, oyuncakların arasından, mutfaktaki ıvır zıvır çekmecesinden buldum buluşturdum bir kapak ve bir yarım küre şeklinde iki nesne, makinenin kontrol panelindeki hayati düğmelerin üzerine bir güzel yapıştırdım. Ondan sonra siz sağ, ben selamet… (siz bantları da sökmeyi başarana kadar tabi :\ )

IMG_20130618_122818

Offf ne günler, ne rezillikler geçti be yavrularım… Şimdiki evimize taşınacağımız zaman evle ilgili sorduğum ilk soru “Çamaşır makinesi yeri neredeymiş???” olmuştu 🙂 Allah’a bin şükür, çocuk odasına uzak bir noktada ve sürgülü bir dolabın içinde. Ve henüz o sürgüyü açabilmeye muktedir değilsiniz, onca çabanıza rağmen…

Gelelim bütün bunları anlatış sebebime… Sizin bu çamaşır makinesi aşkınıza daha fazla kayıtsız kalamadık ve bu hasretinizi dindirecek bir çözüm getirmeye karar verdik, Toyzzshop‘taki oyuncak çamaşır makinesini görünce. İnternet sitesinde çıktı karşımıza ilk. Kız oyun setleri kategorisinin altındaydı (hemen mesajı verelim yeri gelmişken: “Cinsiyetçi oyuncağa hayır!” 🙂 ) Okuduk baktık, çok iyi bir fikir. Gerçek çamaşır makinesi ile aynı şeyleri yapıyor, minyatürü sadece (tabi ki gerçekten yıkamıyor, yıkıyormuş gibi yapıyor). Hemen istedik bi tane. Evdekinin yakasından belki düşersiniz artık diye…

2013-09-12 10.34.24Oyuncağımız geldi, herkesten çok daha mutlu ve heyecan içindr çığlıklarla açtım kutuyu 🙂 İlk intibam, makinenin hayal ettiğimden daha küçük olduğu yönündeydi. İlk karşılaşmamızda minik bir hayal kırıklığı oldu yani. Ama sonra oynamaya başlayınca çok sevdim çok! 🙂 Hatta bir ara evdekiyle takas etmeyi teklif edecektim çocuklara, o derece :p

Gerçek bir deterjan gözü, su alma, yıkama, sıkma düğmeleri var! Dahası, kapağındaki çift katlı camın(plastik) içinde köpüklü su var. Kapağı kapatıp, çalıştırdığımızda, tambur dönerken içinde gerçekten su var gibi görünüyor. Makinemizin kalite testi için hemen birinin ayağındaki çorapları çıkarıp attık, bi güzel yıkadık. Sonuç, hımmmm tertemiz misss missss! :))

2013-09-12 10.43.05

Çocuklar makineye dalmışken, ben de bir diğer sorunum olan elektrik süpürgesinin yanına koştum. Açtım, bütün evi süpürdüm, kimse farkedip yanıma bile gelmedi, kabloları çekiştirmeye! Yeni oyuncaklarına öyle bir dalmışlardı ki…

Yanlarına geri döndüğümde, kötü bir sürprizle karşılaştım ama. Gerçi niye sürpriz olsun ki, çok bilindik bir akıbet her yeni oyuncak için; oğlanlar makine için senin-benim çekiştirmesi yaparken kapak kısmını yerinden çıkarmışlar. Hemen koşup yerine taktım, kırılmamıştı, ama bu özellik Egemen’in pek hoşuna gidince, oyuna kapağı tak çıkar yapmayla devam etti. Oyuncakla ilgili olumsuz bir diğer eleştirim (küçük oluşundan sonra), kapağın kolayca yerinden çıkabilecek şekilde yapılmış olması sanırım. Geriye kalan herşey çok eğlenceli 🙂

Tabi ben yine de tedbir olarak, çoğu oyuncağımıza yaptığım muameleyi yaparak, bunu da çocuklarımın evcilik oyunun farkına vardıkları bir dönemde yeniden çıkarmak üzere sakladım. Bilinçsizce tak-çıkar, asıl-kopar oyununa kurban olmasın diye… 🙂

2013-09-12 10.33.41

Reklamlar

19 thoughts on “MAKİNELERİN İNSANLIĞI ELE GEÇİRDİĞİ O AN!

  1. cok guldum gene gece gece:) koridorda ne isi var camasir makinesinin! ayrica koridora camasir makinesi koyan mimar, asla bebeyi lazimliga oturtup tek eliyle kasi gozuyle oyalarken oteki eliyle kakali donu lavaboda citileyip makine kapagini ayagiyla acarak icine donu atmak zorunda kalmamis mimardir! ki tum bunlar saniyelik islerdir, oyle araya koridorlar mesafeler giremez. anne mimar olarak kiniyorum:)

    • Huuuuuuu bi de bunun lazimliga oturma versiyonu var di mi biz daha o levıla gelmedik :/ bak ne yazık bu evde de banyoyla çamaşır makinesi arası atlamak gereken bi koridor var ama raziyim valla dolabın içinde sakli mi? Olay bitmistir benim için :)))

  2. ya ama ben irem catay ayol , niye wordpress beni samimi bulup “ir” diye kisaltti ve suretimi gostermedi anlamadim:) neyse, operim o camasir yikayan bombirikleri:))

  3. Bizimkİ yeni ayaklandı kumandalar yerlerde sürünüyor zavallıların isyan etmeleri an meselesi ama en büyük merakı su şişeleri ve vileda sapları yerleri silmem işkence oluyor e tabi boş durmuyor kendini geliştiriyor hergecen gun kuzucum.senınkılerde cok seker gorunuyor burdan ama senın acından nasıldırlar bılemiyorum tabi:) Rabbım sıze bagıslasın kuzucuklarınızı..

  4. Ablaaam, bitti ya kiz yazdiklarin yeminle bi senedir dogru durust kitap okumuyorum diye hayiflaniyordum.. Al kitap okumus gibi oldum… Yakin olsak valla gelir bakardim bebelerine 🙂
    Canim benim ne guzel annesin sen…
    Bu yazilar niye bitti yaa ne okuyacam ben simdi 🙂

  5. Merhaba, Eşim üçüzlerimize hamile. Şu an 22 + 5 te. Yazdıklarınızı keyifle okuyoruz. Üçüzler için Türkçe kaynak ve paylaşım o kadar az ki. Sizin blogunuz gibi bir kaç blog dışında neredeyse bilgi yok. Elinize, kaleminize sağlık. Eşim de kendi de blogunu tutmaya başladı.Bakalım bizim hikayemiz nasıl olacak. Bebeklerimiz 11-12 hafta daha dayanırsa Aralık sonu gibi doğacaklar inşallah. Selamlar…

    • Aaaa öyle mi hayırlı uğurlu olsun, sağlıcakla gelsin bebişler inşallah, sizleri de tebrik ederim 🙂 çok zorlu ama ayrıcalıklı bir hayat sizi belliyor. Cinsiyetleri nedir? Eşiniz bana 3bebe1arada@gmail.com adresinden mail gönderirse onu bir sürü üçüz annesinin olduğu bir gruba dahil ederim, hiç yalnızlık çekmez 🙂 evet kaynak sıkıntısını biz de yaşamıştık, bu gruptaki tecrübeli üçüz anneleri kaynak oldu bize. Çok memnun oldum, sağlıcakla kalın… 🙂

      • Merhabalar, Mailiniz ulaştı. Eşimde gebelik kolestazı gelişti. Onunla uğraşmaktan başka birşey yapamıyoruz şimdi. 4 günde bir kan tahlili, hastane hastane geçiyor günler. Birde servikal kısalık… Mailinize eşimin mail adresini atıyorum. Selamlar…

Haydi sen de bir şey söyle :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s