Bizim ‘Fikirdenk’ler Jüri Koltuğunda!

hippFikirdenk‘in bu seferki #fikirdenklerdeniyor projesinde Hipp Türkiye yer alıyor. Deneyen fikirdenkler arasında biz de varız ve bu defaki deneme ürünümüz Hipp’in organik meyve püreleri.

Çocuklarımın beslenmesinde, ilk ek gıdaya geçişimizden itibaren çok dikkatli bir anne olmaya çalıştım. Araştırdım, soruşturdum, bilenlere danıştım, yeri geldi tarif uydurdum. Hatta bu tarifleri bloğumda paylaşıyorum. Biz yetişkinler kendi iştahımız söz konusu olduğunda zaman zaman kaçamaklarla, ihmalle ya da umursamazlıkla sayısız beslenme hatası yapıyoruz, kabul. Ama söz konusu çocuklar olunca temel prensip belli: Organik olmayan, katkılı ve zararlı bileşenli gıdalara hayır! Aslında genel olarak ‘Hazır gıdaya hayır’.

Hazır gıdaların güvensizliğinden öyle eminiz ya da güvenilirliğinden emin değiliz, ikisinden biri. Fakat ben kendi adıma, üç çocuk yetiştirirken bu kuralımı belli zamanlar, belli ürünler ve kriterler için esnetiyorum. Üç tane çocukla verilen ‘hayat mücadelesi’nde zaman zaman elinin altında acil durum gıdaları arıyor insan. Benim için bu acil durumlar; klasik kahvaltıdan sıkılıp kahvaltı masasındaki kriz anları, yolculuk, dışarıdayken gelen açlık/atıştırma krizleri, hastalık, iştahsızlık dönemleri, uyku öncesi tokluk pekiştirmece* ilk aklıma gelenler. (*Tokluk pekiştirmece:  uykuya yatmadan önce yeteri kadar tok olup olmadığından emin olmadığım durumlarda, uykularını sağlamlaştırmak için uydurduğum öğünün adı.)

Üç çocuğun gazabına uğramamak için her durumu önceden hesaplayabilmek ve her an tedbirli olup gafil avlanmamak zorunda olan bir anne olarak, yukarıda saydığım durumlar için mutfağın bir köşesinde kavanoz kavanoz ‘organik meyve püreleri’ bulundururum. ‘Yangında ilk kurtarılacaklar’ misali, ‘Kriz anında son başvurulacaklar’ demirbaşıdır onlar benim için.

Hazır ek gıda olarak TEK AMA TEK TERCİH ETTİĞİMİZ ŞEY organik kavanoz püreleri. Fikirdenkin bu projesindeki ürünün meyve püresi olduğunu öğrenince sevindim bu yüzden.

Ürünlerimiz ise öyle doğru bir zamanda elimize ulaştı ki. Geçtiğimiz hafta feci bir hastalık dönemi atlattık. Bir evde bir çocuk hastaysa bütün çocuklar hastadır. Ve de iştahsız. Hemen hergün ve her öğün yemekler çöpe gitmeye başlamıştı. Ondan geçtim, günlerdir gece gündüz aç geziyordu bizim çocuklar! 😦 Tam da o günlerden birinde kapıda, elindeki fikirdenk paketiyle duran kargo elemanını görünce boynuna atlayıveresim geldi! Hiç aklıma gelmemişti o yoğunluktan, iştahsız çocuklarıma meyve püresi yedirmek 🙂

Hemencecik paket açıldı, bir kaseye boşaltıldı ve bebelerin beğenisine sunuldu. Sonuç; çok şükür ki günler sonra boğazlarından bir gıda maddesi geçmiş oldu 🙂 Ne kadar iştahsız, hasta ya da tok olsalar da kavanoz mamalarına karşı bir zaafı var benim çocuklarımın, bu konuda şanslıyım. Muzlu-elmalı-armutlu ve muzlu-çilekli-elmalı olarak iki farklı çeşit mevcuttu ve ikisini de afiyetle yediler.

Yorumlara gelince;

Ambalaj değişmiş. Eşim görünce bi sevindi bi beğendi anlatamam. Niye o kadar sevindi hala bilmiyorum gerçi. Hatta çocuklardan artsa da bi paket de ona versem diye bekledi sanırım.

Yeni ambalajın bir avantajı bir de dezavantajı var bana göre. Seyahatlerde çantaya atıvermek için hafiflik ve az yer kaplama açısından gayet iyi olmuş. Üç çocuk için kaç kavanoz taşıdığımı gelin siz hayal edin şangır şungur! Ama şöyle de bir yanı var; yeni tasarımı, çocuk elinde biberon gibi tutarak kendi başına kolaylıkla yesin diye tasarlanmış, mantıklı da. Ama her yaş ve her çocuk için geçerli değil bu maalesef. Benim çocuklarım 21 aylıklar, henüz kendi başlarına su, süt ve elle yenilecek kuru besinler dışında bir şey yemişlikleri yok. Hele ki bunun gibi yumuşak ve esnek bir ambalajı ellerine verirsem evi meyve püresine boyayacaklarından da şüphem yok. Bu yüzden kaseye döküp kaşıkla yedirmek zorundaydım. Bu durum henüz kendi başına yiyemeyen çocukların anneleri için pek pratik değil. Ama yapabilen çocuklar içinse bulunmayan nimet. Yani bir süre sonra bu ambalajı tercih edebileceğiz, bizim için daha vakit var.

Üstelik, (eğer bize gönderilen ürün deneme boyu değilse) bir paketin miktarı bir çocuk için çok az. Ambalaj boyunu değiştirmelerini, ya da en azından alternatif büyük boylarını da sürmelerini tavsiye ederim.

Bu teknik sıkıntıdan başka olumsuz bir düşüncem yok. Organik, katkısız, şekersiz bu ürün, ‘acil durumlar kurtarıcısı’ olarak mutfağımızda yer alacak. Tavsiye edilir… 🙂

6 thoughts on “Bizim ‘Fikirdenk’ler Jüri Koltuğunda!

  1. Hipp in biskuvilerinden epey almşılığım var..Pahalı ama güvendiğim için aldım..
    İyi bir marka olduğunu düşünüyorum..belki bir gün bunlardan da denerim 🙂

  2. Bizim kiz 12 aylik, en sevdigi yiyecek bu kesinlikle. Döküp sacmiyor, denemenizi öneririm. Özellikle disardaysak ve huysuzlaniyorsa tutusturuyorum eline, keyifle eme eme, tadini cikara cikara rahat 10 dakika oyalaniyor 🙂
    Ama miktari cok az, evet, ve cok pahali. O yuzden kesinlikle haftada 2yi gecmemeye calisiyorum…

    • Öyle hergün kavanoz kavanoz yedirecek kadar değil tabi ki Şükriyecim ama organik olanlarına başım sıkıştığı zamanalrda verecek kadar güveniyorum evet. Bu da iyi fikirdi. Henüz çok yaygın olmasa da. Öpüyorum seni 😉

Haydi sen de bir şey söyle :)

