Kaymaklı, Yoğurtlu Havuç Çorbası

  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 Havuç rendesi
  • 2 kaşık irmik
  • 1 kaşık tam buğday unu
  • 4-5 kaşık (ya da isteğe göre) tel şehriye
  • 3-4 kaşık yoğurt (ben keçi yoğurdu kullandım)
  • 1 yumurta sarısı
  • Biraz nane
  • Ev kaymağı (Kaynattığım sütlerin kaymaklarını bir kavanozda biriktirip buzluğa atıyorum. Aslında buna tereyağı yapmayı denemek için başlamıştım. Ama tereyağı yapımı için o biriktirilen kaymakları bir gün boyunca gelip geçtikçe, aklına estikçe sallayıp çırpmak gerekiyor. Bu da benim için imkansız bir aktivite olunca, örneğin 1 ay boyunca buzlukta biriktirdiğim kaymak kavanozunu alıp biiir güzel sallayıp sallayıp homojen, krema kıvamına getiriyorum. Sonraki 1 hafta boyunca bu kaymağı ister kahvaltıda, ister çocukların omletinde, çorbasında, tatlısında kullanıyorum. (Ooohh canım çekti 🙂 )

Tereyağını tencerede erittikten sonra rendelenmiş havuçlarımızı ekliyoruz. Biraz kavuruyoruz. Sırasıyla şehriye ve unu da ilave edip kısa bir süre daha kavurmaya devam ediyoruz (Bebek yemeklerindeki gıdaların faydasından çok ödün vermemek adına, öyle uzun uzadıya kavurmak, pişirmek yok zati). Sonra tencerenin altını söndürüp azıcık soğumaya bırakıyorum, biraz sonra yoğurdu ekliycem çünkü, kesilmesin gariban. Tencere biraz soğuyunca, yoğurt, irmik ve yumurta sarısını da ilave ediyoruz. Çırpıcıyla karıştırıp yeteri kadar su ekliyoruz. Pişirmeye başlıyoruz. Kaynayana kadar karıştırıcaz tabi. Pişmeye yakın naneyi de ekliyoruz. Şehriyeler ve havuçlar piştiğinde tamamdır. Afiyet olsun bombiriklere (şu anda uydurdum ^_^)

Not: Bu tarifteki irmik ince bulgurla değiştirilebilir ya da irmik ve ince bulgur birlikte kullanabilir. İkisi birbirine pek yakışır. Tarhana çorbasında da bu ikiliyi kullanırım ben mesela; bir tencereye 3-4 kaşık tarhana, 2 kaşık bulgur, 2 kaşık irmik, 1 tatlı kaşığı tereyağı koyup sulandırırım, pişene kadar karıştırıp pişmesine yakın nane ile aromalandırırım. Bu sadece bebekler için de değil ayrıca. Hatta şu an olsa da yesek! Neyse ben kapatıyorum çok yazmasın… (yazdıkça açlık hormonum fırladı ayol!)

6 thoughts on “Kaymaklı, Yoğurtlu Havuç Çorbası

Haydi sen de bir şey söyle :)

