YENİ YIL YAZISI: “HER YENİ YILA İTİNAYLA MARAZLI GİREN İNSANLAR”

5ecc0232571511e29f1422000a1fbc0e_7Bu sizinle ikinci yılbaşımız. İkinci kışımız. İlkini hatırlayınca bile içimde çok garip hisler uyanıyor ve aklıma gelen en yoğun şey, bitmek bilmeyen uzuuuun uykusuz, zor geceler ve ‘kar’. Bu şehrin insanlarının görmeye hiç alışkın olmadığı ve tam da o kış durmaksızın yağan yağan yağan kar… “Bebeklerimin şerefine bu kristaller” deyip pencerenin ardından izlerdim. İzlerdik. Çektiğimiz yeni bebekli hayatın çilesinden arındırırdı yağan karlar bizi. Hayıflanırdık sonra. Şu manzaranın içinde olamayışımıza, karın altında, yüzümüzü ıslata ıslata  yürüyemeyişimize… Sonraki kışların hayalini kurmakla geçti o kış. Çocuklarımız da büyüyünce yaşayacağımız karlı kışların hayallerini kurarak, tabi bol çığlıklı bebek sesleri arasında…

Bir de geçen yılbaşından aklıma en çok kazınan, içime işleyen diğer şey, pençesine düştüğüm viral göz enfeksiyonu! Tam da 31 Aralık günü ortaya çıkan ve beni 1 ay süründüren maraz!  Hatırlamak istemeyip, aklınızdan çıkmayan şeyler vardır ya, işte onlardan biri. O derdin bilinçaltıma kök salması mıdır bilmem, o gün bugündür yılbaşı denilince ürperip ardında bişey bekliyorum. Kötü anılar canlanıyor, geriyor beni düşüncesi bile. Zaten yılbaşından beklediğimiz ailece biraraya gelip hoş vakit geçirmekten öte bişey olmasa bile, o günü acılar içinde keyifsiz geçirişim, yılbaşı hadisesine damga vurup beni korkutmaya yetmiş de artmış bile…

Bu yılın ilk gecesine de Gülce’nin su çiçeği damgasını vurdu işte. Yine bir marazla merhaba dedik, karantinaya alınmış hayatımızın içinden el salladık yeniyıla. Bizim için diğer günlerden tek farkıysa daha çok uykusuzluk ve yorgunluktu. Hani “Yeniyıla nasıl girersen, tüm senen öyle geçer” geyiği vardır ya, o gerçekse bütün seneyi uyuyarak geçirmemiz gerekiyor, o saatlerde hepimiz yorgunluktan bayılmış, en derin uykumuzdaydık çünkü (hadi bakalım).

Yine de nankörlük etmek istemem tabi. Her ne kadar 2-3 geceyi perişan geçirmiş olsak da -su çiçeğini en ağır haliyle yaşayan biri olarak- bunu hafif atlattığımızı düşünüyorum. Ve asıl ilginç olansa 10 günü geçmesine rağmen, Egemen ve Bertuğ’da hala hastalıktan bir eser görülmemesi. Mikrobun bulaşması için ne gerekiyorsa fazlasıyla yerine getirdiğiniz, 10 gündür yapışık ve hatta bütünleşik üçüzler şeklinde yaşadığınız halde.Sevinmek için erken mi, birkaç gün sonra bomba patlayabilir mi bilmiyorum ama şimdilik bu çok büyük bir şükür kaynağı bizim için. Çiçekli 3 bebeğin sancısını aynı anda yaşamadığımız için sonsuz şükür…

Yeniyıla girerken bir de terkediliş sendromumuz olmuştu, biliyorsunuz. Yardımcımız yeni bebeğinin müjdesini bu bol bebeli evde alıp, sevinç içinde uçup gitmişti yuvadan. Arkasından el sallarken buluvermiştik kendimizi. “Demek yine bize hüsran, bize yine hasret var, bize yine esmer günler…” nakaratını tutturmak üzereydik ki, yardım çağrımıza hemen bir cevap geldi.

Babaannenizin gönderdiği yeni hatun dün resmen giriş yaptı hayatımıza. Kadının ne kadar memnun kaldığını bilemem ama biz yeniden bi oh çektik işte 🙂 Ama bu oh, sevinmeye korkulan bir oh çekiş. Evet yine. Yine bi terslik. Yardımcıdan yana şansımız yok be çocuklar!.. Bu hanımın durumu da biraz çetrefilli ne yazık ki. Şöyle ki; kendisi aslında bir estetisyenmiş. Güzellik merkezinde çalışıyormuş daha önce. Babaannenizle de ordan tanışıyorlarmış. Bu kızcağız iş yeriyle bazı problemler yaşamış, mahkemelik olmuşlar. Mahkeme sonuçlanıncaya kadar da sertifikası geçersiz hale gelmiş, yani mesleğiyle ilgili başka bir yerde çalışamıyormuş. Ama biriken ödemeleri, borçları yüzünden işe de ihtiyacı varmış. Bizim çaresiz durumumuzu öğrenince bize bi yardım eli uzatmaya karar vermiş. Biraz hatır gönül işi yani. Ben bu ayrıntıları, kız dün işe başlayıp, işin arasında iki sohbet etme şansı bulunca öğrenebildim. İşin kötüsü (tabi yine sadece bizim için kötü yanı- başkalarının sevineceği durumları bizim için kötü haber olarak algıladığım için kötü bir insan gibi hissediyorum kendimi 😦 ), kızın mahkemesi dün lehine sonuçlanmış. Sertifikası iade edilmiş, yani artık yeniden mesleğini yapabilecek. Yine yuvadan uçtu uçacak bir kuşun kanadındayız yani yavrularım. Her an yeni bir terkedilişe gark olabiliriz.

Ama bu defa kederlenip bunalımlara girmeme izin vermiycem. Ne kadar planlarsan planla, uğraş, didin, bir düzen kur, sonuçta görüldüğü üzere kaderi kontrol etmek için yeterli değil. Stresten strese koşup yıprandığıma değmiyor. Hayat benim kontrolüm dışında değişip duruyor. Biraz üzüp biraz sevindiriyor. Artık bu duruma seyirci kalıp akışına bırakmaya karar verdim. Anı yaşıyorum artık, -ne zaman gideceği belli olmasa da- yeni bir yardımcımız var artık. Bugün yalnız değiliz, yarına Allah kerim 🙂

Uyku ve diş problemlerinize girip olumsuz şeylerden bahsetmek de istemiyorum. Bugün mutluyum. Yataktan ölü gibi kalkmama rağmen, Egemen’in diş feryatlarıyla evde terör estirmesine rağmen. Az önce hepinizi uykuya yatırıp, Bertuğ ve Egemen’i “biz uyumayacağız!” isyanlarıyla yataktan geri çıkarmama rağmen. Şimdi onların oyun alanında çıkardığı gürültülerle Gülce’yi uyandırma riskinin çok yüksek olmasına rağmen. Saat 12 buçuk olmuş ve hala kahvaltı yapamayışıma rağmen. Size ne yemek pişireceğime karar bile vermeyişime rağmen…

Bugün 5 ocak. Babanızın doğumgünü. Hatta bunun için özel hiç ama hiç birşey yapamayışıma rağmen mutluyum. Bugüne kadar kocasının doğumgünü için hep minik sürprizler hazırlamış bir kadın olarak bu yıl ki eksiğimin tolere edileceğinden, hoşgörüleceğinden şüphem yok çünkü. Bugünden beklediğim, birlikte geçirilen huzurlu, güzel vakitten başka birşey değil. Az önce yılın ilk karı da gözgözü görmez halde lapa lapa yağıp neşemize neşe de katmışken.

Doğumgünün kutlu olsun miniklerimin babası. Seni seviyorum…

12575_10151313366998718_747319810_n

Tüm kavga, gürültü, ağlama, zirlamalara bir ‘kar yağışı izleme molası’. Teşekkürler Allahım ^_^

(Yazının başlığı ile sonunda bağlandığı yerin alakasızlığı mı? İşte bu kadar değişken duygu durumlarımıza rağmen mutluyum 🙂 )

10 thoughts on “YENİ YIL YAZISI: “HER YENİ YILA İTİNAYLA MARAZLI GİREN İNSANLAR”

  1. Ayyy ne tatlı izliyorlar yahu bıdıklar. Onca yazdığın sıkıntılı şey ile hissettiklerini yaşamışcasına etkilensem de fotoğraf bitirdi beni 🙂 inşallah hep mutlu olun miniklerinizle, birbirinden güzel doğum günleri kutlayın.

    • Aminnn canım benim sağolasın. Seneye senin cimcimeler de beraber izlerler, ablası bilmiş bilmiş bişeyler anlatırken kardeşine :)) Kardeşlik ne güzel şey! 🙂

  2. Rüzgar kısmetse seneye ilkokula başlayacak… ve ben ilk defa bu sene kocamın doğum gününü önceden hatırlayıp eskiden (çocuklu hayatımızdan önce) olduğu gibi ona bir sürpriz hazırlayabildim 🙂 Yani, daha çook vakit var önünüzde. Birlikte nice yıllarınız olsun.

    • Vİcdanın rahat olsun, kocan da önümüzdeki 5 yıl boyu beklentisiz olsun diyosun 🙂 Haklısın valla canım, ne sürpriz hediye almak için çkma durumum var, ne de evde ilginçlikler düşünecek enerjim. Kocamla karşılıklı -sakince- içebildiğimiz birer fincan kahveyi öpüp başımıza koyuyoruz :/ :))

  3. Kopamadım bütünlüğüm yazılarınızdan.3 çocukla yaşanabilecek sıkıntıları şimdi daha iyi anlıyorum.Allah yardımcınız olsun.benimde iki evladım var. küçüğüm 15 aylık.abimiz 6 yasında.aynen bebeklikte yaşanan sıkıntıların hepsini bizde yasadık.büyüdükçe boyut değişiyor.ama her ne olursa olsun onlarla olmak çok güzel.hep güzel sağlıklı günlerini yasayalım inşallah.takipçiniz olmaya devam edicegım.kolay gelsin üçüzlerle:)

    • Çok teşekkür ederim çok sevindim 🙂 Allah bağılşasın senin de evlatlarını, Allah acılarını göstermesin. Evet büyüdükçe zorluklar değişerek devam ediyor kesinlikle. Ama bence yine de en zor dönem il 3 hatta 6 ay :S düşünmek bile istemiyorum şükür geride kaldı. Güzel dileklerin için çok teşekkürler, takipçimiz olmana çok memnun olduk 🙂

  4. Geri bildirim: YARDIMCI KONUSUNDA ŞANSSIZ OLDUĞUMU DAHA ÖNCE SÖYLEMİŞ MİYDİM??? « 3 bebe 1 arada

Haydi sen de bir şey söyle :)

