“Bebeler Yesin, Analar Gülsün Diye” Kampanyası

Küçük bebeği olan her evde muuuhakkkkaaak şu krizlerden biri vardır: “Ayyy hiçbişey yemiyo bu oğlan!”, “Bugün ne pişirsem onlara?”, “Bak gene beğenmedi yaptığımı zilliiii!”, “Devamlı abur cubur olmaz ki ama aaaaaaa!”….

Bebeklerim olana kadar şu klasik ev hanımı stresi ‘Bugün ne yemek pişirsem acep???” derdine pek düşmedim. Birşeyler bulup buluştururdum illaki. Zaten mutfaktan çıkmazdım desek yeridir, uğraşırdım hep bişeylerle. Özellikle pasta-börek eksik olmazdı bizim evde. Değişik tarifleri de denemeyi çok severdim, bu uğurda her yeni evli genç hatun gibi kocamı deneme tahtası niyetine harcamışlığım vardır.

Yapacak hiiiiç birşey bulamazsam ya da canım o gün mutfağa girmek istemezse de “Ayy kocacım valla hiç yemek yapasım yok dışarda yiyelim bugün de…” diyip sıyrılırdım işin işinden…

Ama gel gör ki, artık eline bakan bebeler varken, “Ayyy çocuklar valla kusura bakmayın, bugün hiç mutfağa giresim yok, bişeyler atıştırıverin işte canım…” ya da “bugün yemek yapmadım yavrularım, dışarda yiyelim ne dersiniz? Bakalım komşu Necla bugün ne pişirmiş….” deme gibi bi şansımız yok. Dizi kırıp o mutfağa girilecek, iki kap yemek pişirilecek ana gibi.

Tabi sağlıklı beslenme takıntıları olan ya da en azından sağlıklıyı, zararlıyı bilip özenli beslenen ve bebeklerini de öyle büyütmek isteyen anneler için durum biraz da kritikleşiyor. Mutfağın her yanı zararlı besinlerle dolu. Tuz, şeker, un, gdo’lu besinler, yağ, vs vs vs… Daha kötüsü, annenin de etrafı zararlı kişilerle çevrili,“Amaaaaan bizim zamanımızda, biz bebeleri aha şunlarnan bunlarnan beslediydik. Bişeydik de olmadı vallaha. Taşşşş gibi evlatlar oldular. Yedir yedir şunlardan, kan yapar, can yapar!…” diye dolanıp duran, hatta daha kötüsü eline geçirdiğini senin gözün önünde bebenin ağzına tepiveren ‘kadın anam’larla dolu etraf! (kadın anam esprisi için bknz:uykusuz dergisi)

Bu kadınanamlara laf anlatıp, “Bak teyzecim bunun içinde bilmem ne var çocuğun bilmemnesini etkiler yedirmemeliyiz vırt zırt cırt….” diye laf anlatmak mı dersin, bi yandan seni dinlerken diğer yandan da hala yedirip durmasına engel olmaya çalışmak mı… Bi de bu kişilerce ‘pimpirik melaaat’ ilan edildiğin de cabası…

Bu zorlukların yanı sıra bir de sağlıklı ürünleri temin etme zorluğu var. Herşeyin organiğini bul, buğdayın, irmiğin tamını bul, sütün ineği olmaz keçisini bul, şeker olmaz tatlandıracak doğal bişeyler bul getir. Bi de bu organik pazar uyanıklığında tüm bunlara para yetiştir, zor zanaat vallahi…

Tüm engellere rağmen elimizden geldiğince bebeleri güzel güzel, sağlıklı sağlıklı beslemeye çalışıyoruz çalışmasına da, ne var ki her sağlıklı şey gibi bu yaptıklarımızın birçoğu da lezzetsiz şeyler, ki zaten bebelere birşeyler beğendirmek yeterince zorken…

(Amma uzattın bacım demeden) sözün özü, elimde bir iki güzel tarif vardı onları deyiverecektim yahu!

Gerek deneme-yanılma, uydurma-kaydırma tariflerle sonuca ulaştığım birkaç şey olsun, gerekse başka güzide analardan aldığım tarifler olsun, hasbel kader blogumu okuyup da “aaaaa ne güzel tarifmiiiiiş, dur hemen ben de yapayım!” diyecek analar mutlaka vardır diyerekten, blogumda “ANNE ANNENİN TARİFİNE MUHTAÇTIR” menüsü altında yayınlamaya karar verdim. Hatta bunları okuyup “aaa, dur ayol benim şu tarifim ne güne duruyor, çok da sağlıklı çok da lezzetli vallaha, dur ben de yazıp göndereyim de çorbada tuzum bulunsun…” diyen analardan da tariflerini bekleriz memnuniyetle. Siteyi yemek blogu haline çevirmeye de niyetim yok elbet ama arada öyle güzel şeyler geçiyor ki elime, başkalarıyla da paylaşmadan duramıyorum.

“Bebelere Afiyet, Analara Memnuniyet Olsun” (sloganım nasıl ama, az önce uydurdum :P)

NOT: (Tariflere, ana sayfadaki ANNE ANNENİN TARİFİNE MUHTAÇTIR menüsüne tıklayarak ulaşabilirsiniz…)

Devam edecek… 🙂

8 thoughts on ““Bebeler Yesin, Analar Gülsün Diye” Kampanyası

  1. Geri bildirim: Bizim ‘Fikirdenk’ler Jüri Koltuğunda! | 3 bebe 1 arada

Haydi sen de bir şey söyle :)

