Bebekler İçin Islak Kek

Eren‘den öğrendiğimiz, sıkı sıkı tembihlendiğimiz “Hazır bebe bisküvisine hayır!” uyarısından sonra, “İyi madem bebe bisküvimi ben de evde kendim yaparım” deyip kolları sıvamış, uzunca bi süre bebelerime kahvaltıda hep o bisküviden yedirmiş, hatta tarifi de burada paylaşmıştım.

Ama sonra yaptığım bir araştırmada pekmezin pişirilmesinin çok da tavsiye edilmeyen birşey olduğunu öğrendim. Kaç derece olduğu henüz kesinlik kazanmamaklar beraber, pekmezin belli bir derece sıcaklığın üstüne çıkmaması gerekiyormuş (80 diyenler var)

Ben bebe bisküvisini yoğurmaya üşendiğim zamanlarda,  pekmezli kek de yapıp yediriyordum. Kahvaltılarında yumurta peynirin yanına uzunca bir süre o eşlik etti. Ama tabi sonra bu bilgiyi öğrendikten sonra, acilen yeni fikirler düşündüm ve ıslak keki buldum. Aslında çok basit. İşte malzemeler;

  • 2 ya da 3 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2-3 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çay bardağı irmik
  • 2 çay kaşığı toz tarçın
  • (bebeği çğneyebilenler için) kuru üzüm, kayısı vs
  • Çekilmiş ceviz, badem, fındık (istenilen miktarda)
  • Limon ya da portakal kabuğu rendesi
  • yarım paket kabartma tozu
  • (Vanilya isterseniz çubuk vanilyayı çektirip koyabilirsiniz)
  • Aldığınca tam buğday unu (çok fazla un koymayın, tam unla yapılan kek hem ağızda kuruluk yapabiliyor hem de sağlık açısından un miktarı az olması tercih sebebidir)

ve 1 çay bardağı pekmez.

Eskiden pekmez dahil tüm bu malzemeleri karıştırıp pişirirdim, leziz de olurdu. Ama şimdi, pekmez dışındaki malzemeleri karıştırıp 170-180 derecede pişiriyorum. Fırından çıkarınca hemen dilimleyip üzerine bir çay bardağı pekmezi döküveriyorum. O sıcakken hemen içine çekiyor pekmezi ve aynen ıslak kek kıvamında oluyor. Eşime denettiğimde çikolatalı ıslak kek sandı başta 🙂

(Not: Ev yapımı pekmez kullanıyorsanız, o zaten çok cıvık, sulu bir kıvamda olduğu için dökülmesi çok rahat oluyor. Ama marketten alınan koyu kıvamlı bir pekmez kullanıyorsanız yarı yarıya sulandırmayı deneyebilirsiniz.)

4 thoughts on “Bebekler İçin Islak Kek

  1. Merhaba. Bende 22haftalik hamileyim. Kizimizi bekliyoruz dort gozle. Tarifinize bayildim… bebegim buyuyuncede deneyecegim mutlaka. Tarif ve tavsiyeleriniz icin tesekkurler…

    • Aaa ne güzel Allah bağışlasın sağlıkla kucağına almayı nasip etsin hayırlı zamanda 🙂 Evet evet kesinlikle dene hatta kendine yapmalısın şeker herkes için zararlı ve hamilelerin canı tatlı şeyler çeker 🙂

  2. Geri bildirim: “Bebeler Yesin, Analar Gülsün Diye” Kampanyası « 3 bebe 1 arada

  3. Geri bildirim: Portakallı Bebe Kurabiyesi | 3 bebe 1 arada

Haydi sen de bir şey söyle :)

