SAHİBİNDEN TOPLAMA YAZI 1

Günler ziyadesiyle yoğun geçiyor. Üfff napiyim günü gününe yazamıyorum. Tuvalete, banyoya girebiliyo musun diye bi sorun bakalım, sorun sorun?… Olayları toplayıp biriktirip yazıyorum işte, arada atladığım olursa flashback yaparım…

Sabahın köründe başlayan maratonumuz akşam 9 sularına kadar aralıksız sürüyor. Aralarda bi üst baş değiştirme, yemek yapma, yeme, su içme, hacet giderme gibi ihtiyaçlara fırsat bulabilirsem “ohh bugün ne güzel geçti, bir sürü şey yaptım, kendime zaman ayırabildim” diyip başımın üstüne koyuyorum. Hatta şans eseri üçünüzü aynı anda uyutup 20 dakika çocuksuz kalabilirsem, elime (hamilelikten yarım kalan-size ait) bir örgü bile alabiliyorum (annem kızıyo ama).

Yoğun olmak artık bizim için bir hayat tarzı oldu, gözümde nomalleşti, yadırgamıyorum. Velhasıl, şu sıralar -hiç derdim yokmuş gibi- dert edindiğim, kafama çok taktığım bir görevim var, tırnak kesmek. Zaten kendimi bildim bileli tırnak kesmeyi sevmeyen, hatta tırnak kesme fobisi olan biriyim. Canımdan can gider. Kesince hiç bi yere dokunamıyorum çünkü! Ama şimdi sizin sağlığınızı ön planda tutarak, ağlaya zırlaya bile olsa düzenli kesiyorum kendi tırnaklarımı. Ama kendiminkilerle iş bitmiyo ki, üç bebeninki de benim elime bakıyo! Bazen çok üşeniyorum da görmezden geleyim diyorum ama azıcık bile uzasa oranızı buranızı çizip kanatıyosunuz, yine mecbur kalıyorum…

Gelin beraber hesaplayalım da görün neden eziyet olduğunu; 30 el, 30 ayak tırnağı etti 60. Benimkilerle beraber 80. kes kes bitmiyo yahu, her hafta aynı cile! Bi manikürcü mü tutsam acaba???

Hadi manikürcüyü tuttuk diyelim. Bizim evde bulunması gereken tek meslek grubu o değil ki, bunun temizlikçisi var, aşçısı var, son ütücüsü var, tellağı var, kuaförü var, kaş bıyık almacısı var, çocuklara palyançosu var, var da var yani. Bi oto yıkamacıya ihtiyaç yok o da arabamız olmadığı için. Hiçbir işimizi yapamayıp bebeklerle bütünleşik bir hayat yaşadığımız için en önemlisi bir psikoloğa ihtiyacımız var galiba. Ara ara çocukluğumuza indirsin bizi de evcek eşit bi yaş ortalamasında yaşarız hiç değilse…

-o-

Bugün sabahtan akşama kadar neredeyse hiç uyumayıp, uyanık kaldığı bu süre zarfının 4’te 3’ünü ağlayarak/zırlayarak/çığlıklar atarak/saçımı başımı çekeleyerek/kucaktan inmeyerek geçiren kızımı tebrik ediyor, performansından dolayı kendisini kutluyorum.

Bu icraatları gerçekleştirmek için harcadığın enerjiyi dişlerinin çıkarmak için kullansaydın, akşama kadar yirmilik dişlerini bile görürdük canım kızım. Canın sağolsun ne diyim…

7.ayınız bitmek üzere. Bu hırçınlık ve huysuzlukları diş belirtilerine sayıyorum. Uzun zamandır salyalar, ne bulunursa ağıza götürmeler, hırslı hırslı ısırmalar/kemirmeler gibi sinyaller mevcuttu zaten. Sanırım Güllü lokumun bugünkü buhranlı halleri de dişe dalalet. Allahım, lütfen ağrısız, sızısız, ağlamasız, zırlamasız, huysuzluksuz, hırçınlıksız, ateşsiz, ishalsiz ve daha da önemlisi sıralı bir diş çıkarma seramonisi nasip et Yarabbim! Üçünün aynı anda, şu saydığım eylemleri icraa etmesi işkencesini kaldıracak bi kalbim yok. Lütfen…

-o-

Uyku sorunlarınızdan yılmışlığımın verdiği hırsla (bu arada uyku meselenizi ayrı bi yazıda toplıycam merak etmeyin, rezil rüsva edecem sizi cümle aleme) uyku metodlarını deneyip duruyorum ara ara. Sonuç tabi ki sallanan ayaklar, sallanan beşikler, sallanan kafalar…

Geçenlerde “uyku arkadaşı” diye bi yöntem duydum. Daha doğrusu duymuştum zaten de, bi araştırayım dedim. Baktım pek olumlu yorumlar, övgüler var şu arkadaşa dair; “Bizim niye arkadaşımız yok, hemen edinelim” dedim, gittim size arkadaş satın aldım. Gerçi, arkadaşın parayla satın alınabileni pek makbul değildir, bi yamuk çıkabilir altından diye de bi şüphelendiydim, haklıymışım zaaar..

Gittim en pahalı yere, nur içinde yatsın – Barış Mançomuzun şarkısına atıfta bulanarak, size uyku arkadaşı eşek aldım. Amanın bi tatlı, bi güzel. Benim bile sarılıp uyuyasım geliyo bakınca.Hoş, benim uyumam için bişeye sarılma ihtiyacım hiç yok, o ayrı bi mevzu, girmeyelim.
Birden salmıyım üstünüze eşekleri, ürkütmeyeyim diye parça parça başladım, arkadaşlı uyku eğitimine. Gülce hatunda başladık uygulamaya ama bi netice alabildim mi dersiniz? Saatlerce oyuncak eşegin kulaklarını cekistirmekten uyumuyor. Hangisi daha eşek bilemedim…

Uyku arkadaşıyla uyuyacak tip var mı şunlarda Allahaşkına?

Oğlanlarda o uygulamaya hiç geçemedim bile. Hafif süzük, uykulu gözleri bile eşeği görünce fal taşı gibi açılıyor, eşekle oynama aşkı için. Böylece bu metod da yalan oldu gitti. Zaten sonra öğrendim ki, bebe anasının verdiği nesneyi değil, kendi uykuyla bağdaştırdığı nesneyi arkadaş edinebiliyormuş. Zorlamayla, parayla satın almayla olmuyormuş gerçekten dostluk işleri. Böyle de bi ders almış oldum, hadi bakalım…

Son olarak söyleyecek bir çift (ya da birkaç çift) sözüm var;

biri size uykunun en önemli yaşam kaynaklarımızdan biri olduğunu anlatsın lütfen ve ilerde “5 dakka dahaaaa!” diye bana yalvaracağınız bişey olduğunu…. (O zaman görüşürüz nihahahaha)

Görüntü aldatmasın lütfen, Güllü lokum uyku eşeği sayesinde uyumadı, ona sarılıp ‘sallandı’!

2 thoughts on “SAHİBİNDEN TOPLAMA YAZI 1

  1. ay canım yaa biliyorum ne kadar zor olduğunu ha kendimden değil tabii ki . kendi beblerimden tahmin ediyorum ben ne yaşıyorsam sen çarpı üç işte .düşünmesi bile zor allah yardım etsin ama çoook tatlılar beeee 🙂 eşşekleri de çok tatlıymış bu arada 🙂 senin gülce hatun o eşşeğe sarılıp sallandıkca alışacaktır bence endişelenme sen 🙂

    • gülce hatun eşeğin pabucunu dama attı çoktan. hanfendiye beğendiremedik arkadaşı. sallanmalar da tam gaz devam. hele az önce sinirden deliye dönmüştüm, neyseki uyudular da yatıştım biraz…

Haydi sen de bir şey söyle :)

