SANA KEK YAPTIM

Geçen gün teyzemle telefonda konuşurken, bebişlerle uğraşmaktan doğru düzgün yemek yapamadığımızdan, en kolay en pratik ne varsa onlara talim ettiğimizden falan bahsetmiştim. O da espriyle “Bu gidişle yemek tariflerinizi unutacaksınız birkaç yıl içinde” demişti. Hep beraber gülüp geçmiştik. Nerden bileyim bu esprinin bu kadar çabuk gerçek olacağını?

Sabah uyandım (tabi ki yine 05:30’da, Egemen beyimiz sayesinde), bir iki saatlik ayılma faslından sonra, sizi de ilk gündüz uykusuna güç bela yatırdıktan sonra acayip bi enerji geldi. Anneme dedim ki, “Annem annem, bak biz çocuklar gündüz uykusuna yattığında hemen yemeklerimizi yapalım. Yoksa gün içinde hiç fırsat bulamıyoruz”. Bu dâhiyane fikrim onaylanıp alkış alınca bi gazla attım kendimi mutfağa. Aynı anda hem çorbayı ateşe verdim, hem mercimek köftesine başladım, bir yandan çocukların mama sularını kaynatıp ılıyanları termoslara dolduruyorum, diğer yandan biberonları yıkıyorum. Tam gaz çalışıyorum arı gibi. Bana öyle esti mi tam eser. “Ayy hadi kek yapayım!” dedim. Şöyle bol malzemelisinden. Bunun için dayınızı bile uyandırdım marketten toz tarçın ve çekilmemiş haşhaş alsın diye. Havuçları, limon kabuklarını rendeledim, cevizleri dövdüm, malzemeleri bir güzel karıştırdım çırptım, o arada tarçın da geldi oooh süper bi kek olacak… Verdim fırına. Sizin kahvaltıları hazırladım. Tüm yemekleri pişmek üzere bıraltığım anda biriniz uyandı. Ama nasıl seviniyorum, Aylardır bir makarnayı bile 10 kere kesintiye uğramadan pişiremeyen ben, bugün tatlısına varana kadar kaç çeşit şey yapmışım heheeeyt bee, diye gururlanıyorum…

Sizin kahvaltı faslınız da her zamanki gibi cümbüşlü bir şekilde geçerken mutfaktan kekin kokuları gelmeye başladı. Herkes sabırsızlanıyor kek pişse de yesek diye. Kolay değil, aylar sonra hayatımızı idame ettirebilme amacı dışında bir şeyler yiyebilicez ve üstelik o şeyi biz yapmışız, dile kolay… Bi gidip bakayım artık pişmiştir herhalde diye keki kontrole gittim. Amanın o ne? Yarım saat geçmesine rağmen, kek tepsinin içinde kağıt gibi duruyor, hiç kabarmamış! Sardı mı bi telaş? “Ayy bu niye böyle oldu, fırından oldu, şundan bundan oldu…” fikirleri üretirken nihayet annem o vurucu soruyu sordu: “Kabartma tozu koydun di mi?”

Alık bir surat, 30 saniyelik bir bakışma. Derinlerde bir yerlerde sessiz bir haykırış, yüzlerde içsel bir isyanın dışavurulamayan yansımaları….. Ulen kabartma tozu diye bişey vardı, ben onu tamamen unutmuşum yaaaaaaaa!!! 🙂

Sonrası ne mi, dayınıza malzeme çıktı, akşama kadar beni diline doladı gezdi. Bense kağıt kekime bir ısırık daha atıp atıp “Ama tadı güzel di mi anne?.. Tadı şahane yaa bi de kabaraydı çok güzeldi ama yine de gideri var yani… Di mi anne bişey söylesene?.. Anne???…” gibi, kendimi avutma ve avutturma modunda sayıkladım durdum…

Bende, kekin içine kabartma tozu konulması gerektiğini unutacak kadar akıl bırakmayan yavrularım, seviyorum ulen sizi… 🙂

Reklamlar

8 thoughts on “SANA KEK YAPTIM

  1. Hahahaaa
    Yanliz o “sakaci” dayi benim kardesim olucakti o keki ya kafasina gecirmistim yada ketcapa bulayip agzina tikmistim! Sen yine iyi dayanmissin :))

    • aman bi ukala bi bilmiş bi kadir kıymet bilmez ki sorma. ulen o kadar tatlılar yapmışım sana elceğizimle, 3 bebeye rağmen. böylesine hakkaten öyle yapacaksın valla bak iyi akıl ettirdin :)))

  2. Super ya 🙂 Sema’cim bence teşebbüsün yeter.bizde aylardır annemle biberon yıka,cocukların çamaşırı,ütüsü derken aksama babama ve esime zor yemek yetiştiriyoruz o da en uydurugu en pratiğinden..bence teşebbüsün yeter,gerisi gelir bundan sonra :))

    • Ya sorma o uyduruk yemeklerden benim koca da çok nasibini aldı. Hala da öyle ahım şahım bişey yediğmiz söylenemez doğrusu 🙂 Ama esiyo işte ara sıra. Mesela kardeşim bu aralar karnıyarık allah karnıyarık diye diye dolanıyo ortalarda ama onu yapmak bana şuan kilometrelerce uzak :)))

  3. benim bebeler çoğul değilken az kek dökmedim çöpe ve evet kabartma tozunu unuttuğum için o yüzden sen üç bebe ile çorba ve mercimek köftesiyle yine bir numarasın gönüllerin aşçısısın vesselam 🙂

Haydi sen de bir şey söyle :)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s