Yürek Yorgunları – İLK AYRI KALIŞ HİKAYEMİZ, YOĞUN BAKIM / Bölüm 4

“Ona dokunabilir miiyiiiiiim?” dedim. Sesimin sevimli bir kız çocuğu gibi çıkmasına özen göstererek. Bu masum kız çocuğu edaları işe yarıyor, geçen seferden idmanlıyım. Tombul, sevimli hemşire vardı bu defa. Seviyorum bu kızı. Geçen sefer de böyle bi istekte bulunduğumdan habersiz olduğu için “Aaaaa, olmaz öyle her zaman, hijyen, mijyen, cart, curt…” deme şansı da yoktu. “Açayım da, yazık, dokunsun yavrusuna zavallı!” bakışıyla gülümseyerek küvözün kapağını açtı.

Karşımda yine Bertuğ. Bari Gülceme dokunsaydım bu seferde. Ama bir anlık heyecanla, kimin önündeyken sorduğuma bile dikkat etmedim. Kapak açıldı, masum masum uyuyan tatlı bebeğimin, yana doğru açılmış elinin içine bıraktım parmağımı. Hemen parmaklarını yumdu! Üffff yine yaşlar yuvarlanıyor yanaklarımdan! Ne sulu gözlü şeysin sen böyle! Şimdi bu eli bırakıp nasıl giderim ben? Bıraksalar saatlerce böyle kalabilirim, belimin, kolumun tutulmasına bile aldırmadan!

Gülce’nin küvözüne doğru yöneldim. Tatlı hemşire kesti yolumu. “Baaak kızın artık burdaaa!” dedi. Gösterdiği yer Bertuğumun hemen yanıbaşıydı! O an mutluluktan boynuna sarılıp ağlamamak için zor tuttum kendimi! İlk gün hepsi ayrı ayrı köşedeler diye dertlenip gözyaşı döktüğümü anlamış mıydı acaba? “Kardeşler ayrı gayrı değiller artık!” diye içimden çığlıklar atarken, birden boğazım düğümlendi. Kardeşlerden biri, şehrin diğer ucunda başka bir hastanede, hepimizden ayrı yaşam savaşı veriyor…

Benim günlerimse, evde süt sağmak, ağrıları dindirmeye çalışmak, akşamları iki ayrı hastaneye dağılmış yavruları ziyaret, bebek cıvıltısı olmayan eve üzgün süzgün dönüşlerle geçiyor. Günler birbirinin kopyası. Günler bize gün değil, ay gibi, yıl gibi…

Daha önce bebeği zamanından önce doğan, onu yoğun bakımda bırakmak zorunda kalan birini hiç görmemiştim. Böyle bir şeye tanık olmadım daha önce, sadece televizyon haberlerinde kulağıma çalınırdı böyle şeyler, hiç oralı olmazdım. Hiç oturup düşünmemiştim, vakti gelmeden çocuk doğurmayı, onu hastanede bırakıp,  hemşirelerin insafına emanet edip, evde onun merakıyla dertlenmenin ne olduğunu hiç düşünmemiştim. Zaten duyduğumuz, gördüğümüz acı olaylara, “vah tüh” deyip geçişimiz de bundan değil mi? Yangın bir yere düşmedikçe, kimse kokusunu duyamaz o dumanın…

Bugün doğumunuzun 7.günü. Bu hafta boyunca Gülce ve Bertuğ’u iki günde bir, Egemen’i ise hergün görmeye gittik. Egemen’in hastanesinde hergün ziyerete izin var çünkü. Ama diğerlerine gidemesek de, her akşam babanız eve gelir gelmez, o gelmeden hemen önce hazırladığım süt poşetlerini veriyorum ona. Çıkan sütü 3’e tam bölebilmek için attığım taklalarsa görülmeye değer. Sütü ilk önce büyük bir ölçü kabına boşaltıp kaç cc olduğuna bakıyorum. Sonra onu milimi milimine 3’e bölüp poşetlere taksim ediyorum. İtiraf edeyim, ilk bir kaç gün, Egemen’in durumu daha kritik olduğu için ona birazcık torpil geçtiğim doğru. Ama size fikrinizi sorma şansım olsaydı, benim gibi düşüneceğinizden hiç mi hiç şüphem yok doğrusu…

Eğer o gün Egemen’in günüyse, babanız ilk önce diğer hastaneye sütleri götürüp geliyor. Sonra beni alıyor ve sütü Egemen’e birlikte götürüyoruz. Yok, eğer diğerlerinin sırasıysa da önce Egemen’in sütü gidiyor. Böyle bir düzen oturttuk kendi çapımızda. Ama babanızın iş çıkışı eve girmeden, yemek bile yemeden, ev-hastane-yine ev-yine hastane arasında mekik dokuması içime çok dokunuyor. İkimizin de fiziki yorgunluğu farklı, ama yürek yorgunluğumuzun rengi aynı…

YAZI DİZİSİNİN DEVAMI İÇİN TIKLAYIN…

5 thoughts on “Yürek Yorgunları – İLK AYRI KALIŞ HİKAYEMİZ, YOĞUN BAKIM / Bölüm 4

  1. Geri bildirim: Beterin Beteri – İLK AYRI KALIŞ HİKAYEMİZ, YOĞUN BAKIM / Bölüm 3 « 3 bebe 1 arada

  2. Üçüzlerim var, sabah erkenden beni yataktan söküp alacak… Ama işte bırakamıyorum anlattıklarını okumayı, niye böyle güzel yazdın ki?!!

Haydi sen de bir şey söyle :)

