‘Keçi Boynuzu Tozu’lu Bebek Keki (Başka İsim Bulamadım :) )

Keçi boynuzu tozunu kek ve pastalarda şekere alternatif olarak kullanabileceğimizi okumuştum bir yerlerden. Sırf bu yüzden bebeklerim için aldım ve merakla yapmaya koyuldum keki. Böyle bir tarif de yoktu elimde, uydurdum uydurdum koydum içine birşeyler. Onda mesele yok da, keçi boynuzu tozunu ne kadar koyacağımı bilmiyordum…

Yarım çay bardağı ekledim, çırptım, tadına baktım, azsa biraz daha eklerim diye. Evet tatlımsı yapmıştı tadını ama yeterli değildi. Buna karşılık yoğun da bir keçi boynuzu tadı geliyordu. Daha fazla eklemenin mantıklı olmayacağını düşündüm ve fırına verdim.

Fırından çıktıktan sonra tadına bir baktım ki, hayır hiç tatlı olmamış. Ama kıvamı, kabarıklığı, herşeyi yerinde, tadı hariç. Ben de ne yaptım, daha önce yaptığım gibi pekmez dökerek  ıslak keke dönüştürüverdim bu keki.

Sonuç mu, aslında yemekten 1 saat kadar sonra ara öğün olarak vermeyi planlamıştım çocuklara keki. Ama yemekleri ni yedikten hemen sonra keki yanlışıkla gördüler ve tam anlamıyla bir ‘izdiham’ yaşandı :) Halka kamyon arkasından bedava tavuk-ekmek dağıtılıyormuşçasına cazgır cazgır bağırışıp, çığlıklar atıp ezdiler geçtiler birbirlerini! Ben ellerinden zor kurtuldum! :)

İşte o kek…

 

2 yumurtakek
Yarım çay bard.keçi boynuzu tozu
Yarım çay bard.irmik
3er çay kaşığı ogutulmus ceviz, fındık,badem
1 büyük fincan keçi sütü
Çeyrek fincan zeytinyağı
1 portakal kabuğu rendesi
Alabildigince tam buğday unu
Kabartma tozu,vanilya
Pistikten sonra üzeri için bir çay bardagi pekmez

Cirp, pisir. Pisince sıcak sıcak çıkar, dilimle, pekmezi dök, dinlendir. Hadi afiyet olsun… :)

13 thoughts on “‘Keçi Boynuzu Tozu’lu Bebek Keki (Başka İsim Bulamadım :) )

  1. Geri bildirim: BEN BUNU ÜÇ BEBEKLE NASIL YAPTIM??? | 3 bebe 1 arada

  2. “Cirp, pisir. Pisince sıcak sıcak çıkar, dilimle, pekmezi dök, dinlendir. Hadi afiyet olsun… ” kısmına bayıldımm :)) hah hahh “hadi ” kısmına ayrı bir bayıldım :) ne haliniz varsa görün benden bu kadar der gibi. Kesin bebeler rahat vermedi de acele yazdın sen bunu!

  3. okurken hem merakla bir sonraki satırı bekledim hem de epey bi gülümsedim …ayrı bir enerji var sende o kadar belli ki …”Halka kamyon arkasından bedava tavuk-ekmek dağıtılıyormuşçasına cazgır cazgır bağırışıp, çığlıklar atıp ezdiler geçtiler birbirlerini! Ben ellerinden zor kurtuldum! ” ben de bu bölüme bittim ;mizah anlayışın çok ince ve etkili :))keki ben de deneyecem tez vakitte ama kızların ayı tutuyor mu acaba bilemedim 10 aylık olmak üzereler ?

  4. yazi dili, tarifler hepsini cok sevdim ben:) o kadar oradan oraya atlayip okudum ki nereye yazayim bilemedim, suraciga yazivereyim mi? elinize saglik bayildim blogunuza:))

    • Oyyy çok teşekkürler ne tatlı yorumlar bunlar! Bu stresli gunlerimde ilaç gibi geliyor. Size bize gerek yok, çok teşekkürler, hosgeldin sefa geldin… :))

  5. doğal, kimyasal hiçbir katkısı olmayan keçiboynuzu unu üretiyoruz, çok güzel tariflerimiz de var, web sitemize ve facebook sayfamıza bakmak isterseniz bekleriz ;www.herbafarm.com.tr

Haydi sen de bir şey söyle :)

